مهرخرد

یادداشت‌های سینمایی مهرزاد دانش

» درباره چند فیلم جشنواره سی و پنجم فیلم فجر :: سه‌شنبه ۱۳٩٥/۱۱/۱٩
» چالش شرم: آیا نامه اصغر فرهادی درباره رسیدگی به گورخواب ها است؟ :: جمعه ۱۳٩٥/۱٠/۱٠
» هتاک و پاک: درباره حملات اخیر رسانه ای به بیضایی :: جمعه ۱۳٩٥/٩/۱٩
» پیدا و پنهان (درباره فیلم فروشنده) :: شنبه ۱۳٩٥/۸/۱٥
» میان گاف من تا گاف گردون: چند پاسخ به چند برداشت غلط از فروشنده :: جمعه ۱۳٩٥/٧/٢
» محک شرافت: مرگ در آثار اصغر فرهادی :: چهارشنبه ۱۳٩٥/٦/٢٤
» پنهان ها و آشکارها (درباره عادت نمی کنیم) :: دوشنبه ۱۳٩٥/٥/٤
» فحاشی های برنامه هفت و تفاوت رک گویی با رکیک گویی :: شنبه ۱۳٩٥/۳/۱٥
» درباره مریخی ریدلی اسکات :: پنجشنبه ۱۳٩٥/٢/٢
» پدر و دختر و روح القدس (درباره فیلم عهد کاملا جدید) :: شنبه ۱۳٩٥/۱/۱٤
» عادت های فیلم دیدن :: چهارشنبه ۱۳٩٤/۱٢/۱٩
» یادداشت های جشنواره سی و چهارم فیلم فجر :: دوشنبه ۱۳٩٤/۱۱/۱٩
» اسکار حق مسلم ما است:درباره برخی تحلیل ها در واکنش به ناکامی محمد در اسکار :: شنبه ۱۳٩٤/۱٠/٥
» یک مشکل غریب در وبلاگ من :: جمعه ۱۳٩٤/٩/۱۳
» سینما رهایی بخش است (درباره چهارصد ضربه تروفو) :: یکشنبه ۱۳٩٤/٩/۱
» انگیخته های بی انگیزه (درباره چهارشنبه 19 اردیبهشت) :: چهارشنبه ۱۳٩٤/۸/٢٧
» یادگاری که در این گنبد دوار نماند! (درباره مجموعه زیر گنبد) :: جمعه ۱۳٩٤/۸/٢٢
» سکانس برگزیده فیلم جیب بر خیابان جنوبی :: دوشنبه ۱۳٩٤/۸/۱۸
» یحیی سکوت نکرد :: جمعه ۱۳٩٤/۸/۱٥
» نماهنگ ناهماهنگ (درباره فیلم محمد رسول الله مجید مجیدی) :: جمعه ۱۳٩٤/۸/۱
» چشمم نگهبان جاده ها است (درباره مستند سیاهان جنوب ایران) :: دوشنبه ۱۳٩٤/٧/٢٧
» دوگانه های ازلی/ابدی (درباره سریال پنی دردفول) :: جمعه ۱۳٩٤/٧/٢٤
» گستره و سیطره (درباره فیلم از پی می آید) :: شنبه ۱۳٩٤/٧/۱۸
» چیپ (درباره فیلم چپی) :: چهارشنبه ۱۳٩٤/٧/۱٥
» وِیوارد پاینز/ The Wayward Pines :: چهارشنبه ۱۳٩٤/٧/۸
» نکاتی درباره اسکار امسال و سینمای ایران :: پنجشنبه ۱۳٩٤/٧/٢
» ادا (نگاهی به فصل دوم سریال کارآگاه حقیقی) :: جمعه ۱۳٩٤/٦/٢٧
» گره‌های بی‌گشایش (درباره خداحافظی طولانی) :: چهارشنبه ۱۳٩٤/٦/٢٥
» تکیه بر باد (درباره اعترافات ذهن خطرناک من) :: پنجشنبه ۱۳٩٤/٦/۱٩
» .... :: پنجشنبه ۱۳٩٤/٦/۱٢
» از آرمان تا قدرت (درباره مستند من می‌خوام شاه بشم) :: شنبه ۱۳٩٤/٦/٧
» سفر نوروزی وسط تابستان (درباره غائله های اخیر جشنواره بین المللی ایران) :: دوشنبه ۱۳٩٤/٦/٢
» شرکت هیولاها (درباره فیلم عصر یخبندان) :: چهارشنبه ۱۳٩٤/٥/٢۸
» رودخانه گمشده Lost River :: یکشنبه ۱۳٩٤/٥/۱۸
» مسیر مقصد را برمی گزیند (درباره پایان بندی های سه گانه سینمایی) :: جمعه ۱۳٩٤/٥/۱٦
» الگویی پیشرو (درباره اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر) :: شنبه ۱۳٩٤/٥/۱٠
» تیمبوکتو :: یکشنبه ۱۳٩٤/٥/٤
» رستاخیز، شطرنج و چند داستان دیگر... :: پنجشنبه ۱۳٩٤/٥/۱
» نکته‌هایی درباره نمایش چهره‌ی بازیگران ایفاگر نقش‌های معصومان و قدیسان در سینما :: جمعه ۱۳٩٤/٤/٢٦
» جنگ هفته (درباره نهنگ عنبر) :: سه‌شنبه ۱۳٩٤/٤/٢۳
» عشق از جزء به کل (درباره فیلمنامه در دنیای تو ساعت چند است؟) :: سه‌شنبه ۱۳٩٤/٤/۱٦
» یک داستان کامل (درباره فصل برگزیده فیلم ویپلش) :: چهارشنبه ۱۳٩٤/٤/۱٠
» مردی که می خواست سالم باشد: درباره خشن ترین سال ( A Most Violent Year ) :: جمعه ۱۳٩٤/٤/٥
» سین سیتی: بانویی که می توان به خاطرش کشت :: چهارشنبه ۱۳٩٤/٤/۳
» خشونت در سینمای ایران :: جمعه ۱۳٩٤/۳/٢٩
» آخرین شوالیه‌ها / Last Knights :: چهارشنبه ۱۳٩٤/۳/٢٧
» مقایسه فیلم و رمان همچنان آلیس :: جمعه ۱۳٩٤/۳/٢٢
» درباره من دیگو مارادونا هستم :: یکشنبه ۱۳٩٤/۳/۱٧
» مهدویت در سینمای ایران :: سه‌شنبه ۱۳٩٤/۳/۱٢
» آب یاب: شیار 143 ترکی :: دوشنبه ۱۳٩٤/۳/۱۱
» از اسطوره تا توهم:درباره خروج: خدایان و پادشاهان و مقایسه ضمنی اش با ده فرمان :: پنجشنبه ۱۳٩٤/۳/٧
» ماشین کشتار زنده (درباره تک تیرانداز آمریکایی) :: دوشنبه ۱۳٩٤/۳/٤
» مردی که می خواست سلطان باشد (درباره مجموعه بهتر است با سال تماس بگیری) :: پنجشنبه ۱۳٩٤/٢/۳۱
» سیه رویان و سیاه نمایی: نسبت قصه های بنی اعتماد با سیاه نمایی :: دوشنبه ۱۳٩٤/٢/٢۸
» یک عاشقانه ساده (درباره مستند آتلان) :: شنبه ۱۳٩٤/٢/٢٦
» گفت و گو با اصغر فرهادی درباره سینمای کمدی :: چهارشنبه ۱۳٩٤/٢/۱٦
» تعارف (درباره ایران برگر) :: دوشنبه ۱۳٩٤/٢/۱٤
» به من توهین می شود، پس هستم! (درباره حواشی مجموعه در حاشیه) :: پنجشنبه ۱۳٩٤/٢/۱٠
» حیوان محاسبه گر (درباره فیلم قصه های وحشی) :: دوشنبه ۱۳٩٤/٢/٧
» بلاتکلیفی مطلق (درباره استراحت مطلق) :: شنبه ۱۳٩٤/٢/٥
» عجیب تر از داستان (درباره انیمیشن فیلم لگویی) :: سه‌شنبه ۱۳٩٤/٢/۱
» هنر، اعتبار، فردیت (درباره چشمان درشت تیم برتون) :: دوشنبه ۱۳٩٤/۱/٢٤
» درباره فیلم پانوق (The drop) :: جمعه ۱۳٩٤/۱/٢۱
» سلب ها و ایجاب ها (مروری انتقادی بر نظریات سیدمرتضی آوینی) :: یکشنبه ۱۳٩٤/۱/۱٦
» سکانس برگزیده فیلم شبگرد (nightcrawler) :: چهارشنبه ۱۳٩٤/۱/۱٢
» مرگ سزاوار: درباره سکانس پایانی سریال «بریکینگ بد» :: یکشنبه ۱۳٩٤/۱/٩
» اقیانوس کم عمق (درباره فیلم بین ستاره ای) :: پنجشنبه ۱۳٩٤/۱/٦
» نظرسنجی درباره بهترین فیلم های سه دهه اخیر :: شنبه ۱۳٩۳/۱٢/٢۳
» کمپ ایکس‌ری/ Camp X-Ray :: سه‌شنبه ۱۳٩۳/۱٢/۱٩
» درباره مستند اهالی خیابان یک‌طرفه :: شنبه ۱۳٩۳/۱٢/۱٦
» نماهنگ (درباره فیلم محمد (ص) مجید مجیدی) :: شنبه ۱۳٩۳/۱٢/٩
» زندگی و مبارزه (درباره مستند زندگی پنهان ساخته دلاور دوستائیان) :: شنبه ۱۳٩۳/۱٢/٢
» نگاهی به فیلم های زندگی پس از بث، بی صداها، 7500 :: یکشنبه ۱۳٩۳/۱۱/٢٦
» یادداشت هایی شتابزده درباره فیلم های جشنواره سی و سوم فیلم فجر :: چهارشنبه ۱۳٩۳/۱۱/٢٢
» سینما، رجایی، لینکلن و قیاس های مع الفارق :: یکشنبه ۱۳٩۳/۱۱/۱٩
» درباره دختر گمشده (دیوید فینچر) :: جمعه ۱۳٩۳/۱۱/۱٧
» درباره مستند فیه ما فیه :: پنجشنبه ۱۳٩۳/۱۱/۱٦
» قلعه میمون ها (درباره فیلم طلوع سیاره میمون ها) :: پنجشنبه ۱۳٩۳/۱۱/٢
» کلاف سردرگم (درباره فیلم پوسته) :: سه‌شنبه ۱۳٩۳/۱٠/۳٠
» ملت غذای آماده (ریچارد لینکلیتر) :: دوشنبه ۱۳٩۳/۱٠/٢٩
» سکانس برگزیده فیلم پسرانگی :: دوشنبه ۱۳٩۳/۱٠/٢٢
» اقتدار گمشده (درباره وضعیت چند سال اخیر جشنواره فیلم فجر) :: شنبه ۱۳٩۳/۱٠/٢٠
» وحشت ناتمام (درباره روایت ناپدیدشدن مریم) :: پنجشنبه ۱۳٩۳/۱٠/۱۸
» این همرهان سست عناصر... :: دوشنبه ۱۳٩۳/۱٠/۱٥
» نگاهی به سه فیلم روز: نگهبانان کهکشان، مازگریز، مرد نوامبری :: شنبه ۱۳٩۳/۱٠/۱۳
» گسست جوهره و جلوه (درباره فیلم بابادوک/ The Babadook) :: پنجشنبه ۱۳٩۳/۱٠/۱۱
» در برابر قبیله (درباره بازدید عباس کیارستمی از موزه صلح) :: دوشنبه ۱۳٩۳/۱٠/۸
» غارنشینان (درباره فیلم تحت تعقیب ترین مرد) :: شنبه ۱۳٩۳/۱٠/٦
» چرا خود ارزشی پندارها از خانه پدری عصبانی هستند؟ :: دوشنبه ۱۳٩۳/۱٠/۱
» آشناپنداری سینمایی :: شنبه ۱۳٩۳/٩/٢٩
» تجربه، نشانه آزادی است :: جمعه ۱۳٩۳/٩/٢۸
» هنر با موتور فرق دارد (درباره اظهارات برخی نمایندگان مجلس در باب سینما) :: یکشنبه ۱۳٩۳/٩/٢۳
» معرفت انسان شناسانه (درباره فیلم های جنگی کلینت ایستوود) :: سه‌شنبه ۱۳٩۳/٩/۱۸
» فراخوانی (the calling) :: پنجشنبه ۱۳٩۳/٩/۱۳
» لوسی :: شنبه ۱۳٩۳/٩/۸
» آینه چون نقش تو بنمود راست....(درباره سیاه نمایی در سینمای ایران) :: پنجشنبه ۱۳٩۳/٩/٦
» شیار پرگسست (درباره شیار 143) :: شنبه ۱۳٩۳/٩/۱
» وقتی در و پنجره با هم جور نمی شوند (درباره میزان ربط ادعای دینداری و هنر دینی) :: چهارشنبه ۱۳٩۳/۸/٢۸
» طبیب :: جمعه ۱۳٩۳/۸/٢۳
» وقتی موش ها از لمپن ها سبقت می گیرند :: پنجشنبه ۱۳٩۳/۸/۱٥
» تکلف/بلاتکلیفی (درباره فیلم دو چهره ژانویه) :: شنبه ۱۳٩۳/۸/۱٠
» کابوس هولوگرافیک (درباره ماهی و گربه) :: دوشنبه ۱۳٩۳/۸/٥
» هفت اصل (درباره فصل جدید سریال 24: یک روز دیگر هم زندگی کن) :: شنبه ۱۳٩۳/۸/۳
» درباره مستند شش قرن و شش سال (مجتبی میرتهماسب) :: پنجشنبه ۱۳٩۳/۸/۱
» برادر خاطرت هست؟ (درباره مواضع اخیر ابراهیم حاتمی کیا به همکارانش) :: شنبه ۱۳٩۳/٧/٢٦
» ملاحظاتی در باب کمپین‌های اجتماعی/سیاسی هنرمندان :: سه‌شنبه ۱۳٩۳/٧/٢٢
» سوگواره (درباره سینمای کودک؛ به مناسبت برپایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان) :: یکشنبه ۱۳٩۳/٧/٢٠
» درباره مستند خدا اشتباه نمی کند :: سه‌شنبه ۱۳٩۳/٧/۱٥
» کلاس به مثابه طبقه (درباره سکانس برگزیده فیلم کلاس) :: شنبه ۱۳٩۳/٧/۱٢
» سیرک (درباره فیلم آرایش غلیظ) :: سه‌شنبه ۱۳٩۳/٧/۸
» خطر محمود شدن در کمین همه ما است (درباره آذر، شهدخت، پرویز و دیگران) :: یکشنبه ۱۳٩۳/٧/٦
» جایگاه ژانر جنگی در سینمای ایران :: سه‌شنبه ۱۳٩۳/٧/۱
» باد هر جا بخواهد می وزد (درباره انیمیشن باد برمی خیزد) :: یکشنبه ۱۳٩۳/٦/۳٠
» اسکار و فرصت‌های از دست ‌رفته و پیش رو :: پنجشنبه ۱۳٩۳/٦/٢٠
» سکوت سرشار از ناکرده ها است (درباره فیلم امروز ساخته سیدرضا میرکریمی) :: سه‌شنبه ۱۳٩۳/٦/۱۸
» ماه اوت: اوسیج کانتی :: پنجشنبه ۱۳٩۳/٦/۱۳
» تاریخچه هویت (درباره مستند شناسنامه) :: سه‌شنبه ۱۳٩۳/٦/۱۱
» هتل بزرگ بوداپست :: پنجشنبه ۱۳٩۳/٦/٦
» در باب جشن هشتم منتقدان سینمایی: آقایان مدیر؛ به ما منتقدها اعتماد کنید :: شنبه ۱۳٩۳/٦/۱
» نگاهی به چند فیلم روز جهان: نوح، زیر پوست، پسر کو ندارد نشان از پدر :: سه‌شنبه ۱۳٩۳/٥/٢۸
» بهشت نافرجام (درباره مستند برای گونگادین بهشت نیست) :: پنجشنبه ۱۳٩۳/٥/٢۳
» رد کارپت (فرش قرمز) :: سه‌شنبه ۱۳٩۳/٥/٢۱
» خودرو جین منسفیلد :: شنبه ۱۳٩۳/٥/۱۱
» در انتظار گودو (مقایسه بین نمایشنامه و فیلم اشباح) :: یکشنبه ۱۳٩۳/٤/٢٩
» سرشت و سرنوشت (سکانس برگزیده فیلم رودخانه میستیک کلینت ایستوود) :: پنجشنبه ۱۳٩۳/٤/٢٦
» مقصد نهایی (درباره فیلم ساعت ها) :: پنجشنبه ۱۳٩۳/٤/۱٩
» چهل ستون چهل پنجره (درباره مستند گرمابان) :: دوشنبه ۱۳٩۳/٤/۱٦
» سایه روشن (درباره فیلم مردی که آن جا نبود ساخته برادران کوئن) :: پنجشنبه ۱۳٩۳/٤/۱٢
» کابوس توطئه: درباره سریال آرمان شهر/اتوپیا :: دوشنبه ۱۳٩۳/٤/٩
» درباره فیلم شتاب (ران هاوارد) :: چهارشنبه ۱۳٩۳/٤/٤
» فصل برگزیده فیلم نجات آقای بنکس :: شنبه ۱۳٩۳/۳/۳۱
» روی این میدون، رد می شه خندون...(درباره مستند میدان) :: سه‌شنبه ۱۳٩۳/۳/٢٧
» مقایسة فیلم «ماجرا» و «درباره الی...» :: چهارشنبه ۱۳٩۳/۳/٢۱
» درباره سه فیلم زمان محور: پرندگان آزاد، استخراج شده، دیگر وقتش بود :: شنبه ۱۳٩۳/۳/۱٧
» دنیای دیوانه دیوانه دیوانه (درباره گرگ وال استریت) :: جمعه ۱۳٩۳/۳/٩
» وجدان (درباره فیلم خط ویژه) :: سه‌شنبه ۱۳٩۳/۳/٦
» کارکرد ابتذال (درباره فیلم معراجی ها) :: شنبه ۱۳٩۳/۳/۳
» پوستین وارونه؛ درباره شکایت خواهران دانشجوی حزب الله از لیلا حاتمی :: پنجشنبه ۱۳٩۳/۳/۱
» تزاحم های عاشقانه (درباره فیلم شهر زیبا و جنبه های عاشقانه اش) :: سه‌شنبه ۱۳٩۳/٢/۳٠
» متن و حاشیه (درباره فیلم مسابقات هانگر: گرفتن آتش) :: پنجشنبه ۱۳٩۳/٢/٢٥
» به نمایشگاه کلنگ خوش آمدید:درباره لزوم عدم اعتراض به فیلم من روحانی هستم :: سه‌شنبه ۱۳٩۳/٢/٢۳
» در این شب سیاهم...(درباره فصل اول سریال کارآگاه واقعی) :: جمعه ۱۳٩۳/٢/۱٩
» رساله دلگشا (درباره فیلم این آخرشه) :: سه‌شنبه ۱۳٩۳/٢/۱٦
» سینما ابزار نیست؛ هنر است :: جمعه ۱۳٩۳/٢/۱٢
» درباره سه فیلم: نقشه فرار، کتاب دزد، و انیمیشن یخ زده :: جمعه ۱۳٩۳/٢/٥
» نقش خیال روی تو ... (جلوه‌های عشق در سینمای ایران) :: سه‌شنبه ۱۳٩۳/٢/٢
» درباره انتساب برخی سینماگران به بزرگان دین و تاریخ :: چهارشنبه ۱۳٩۳/۱/٢٧
» فصل برگزیده فیلم ناخدا فیلیپس :: جمعه ۱۳٩۳/۱/٢٢
» فصل برگزیده فیلم نبراسکا :: سه‌شنبه ۱۳٩۳/۱/۱٩
» فصل برگزیده فیلم 12 سال بردگی :: شنبه ۱۳٩۳/۱/۱٦
» موج مرده (درباره فیلم چ و سازنده اش) :: یکشنبه ۱۳٩۳/۱/۳
» چرا عبارت «سینمای دینی» نادرست است؟ :: جمعه ۱۳٩٢/۱٢/٢۳
» سرگشته‌ای بر فراز غرقاب: مقایسه‌ی تطبیقی بین فیلم و رمان «گرسنه» :: پنجشنبه ۱۳٩٢/۱٢/٢٢
» اسکار و تحلیل های مصادره به مطلوب :: جمعه ۱۳٩٢/۱٢/۱٦
» در انتظار فردا (درباره فیلم فرزندان انسان/2006) :: دوشنبه ۱۳٩٢/۱٢/۱٢
» درباره سه فیلم علمی تخیلی سال: بهشت، فراموشی، گزارش اروپا :: شنبه ۱۳٩٢/۱٢/۱٠
» آیا خانواده معیار ارزیابی هنر است؟ :: جمعه ۱۳٩٢/۱٢/٩
» کمدی رمانتیک دیالکتیکی (درباره فیلم نینوچکا) :: پنجشنبه ۱۳٩٢/۱٢/۸
» گسست (درباره سینمای فاخر) :: شنبه ۱۳٩٢/۱٢/۳
» محدودسازی: در رد سینمای ملی :: پنجشنبه ۱۳٩٢/۱٢/۱
» بحران ایمان (درباره فیلم زندانیان) :: سه‌شنبه ۱۳٩٢/۱۱/٢٩
» ما اهل تحلیل هستیم؛ نه در پی تعطیل: رستاخیز؛ نقد سینمایی یا غوغای سیاسی :: یکشنبه ۱۳٩٢/۱۱/٢٧
» نفرین زمین (درباره خانه پدری) :: شنبه ۱۳٩٢/۱۱/٢٦
» اختتامیه یا افتتاحیه؟ مسأله این است (درباره حذف عصبانی نیستم از جشنواره) :: جمعه ۱۳٩٢/۱۱/٢٥
» یادداشت هایی جشنواره ای درباره ضرباهنگ، روایت و بزرگان سینمای ایران :: سه‌شنبه ۱۳٩٢/۱۱/٢٢
» یک داستان تکان دهنده (درباره فیلم جاذبه ساخته آلفونسو کوآرون) :: سه‌شنبه ۱۳٩٢/۱۱/۸
» مصاحبه تکان‌دهنده و افشاگرانه من با مارتین اسکورسیسی :: شنبه ۱۳٩٢/۱۱/٥
» یک مصاحبه شگفت انگیز :: پنجشنبه ۱۳٩٢/۱۱/۳
» ماهیت نقد و هویت منتقد :: شنبه ۱۳٩٢/۱٠/٢۸
» دو زن (درباره فیلم وجده) :: پنجشنبه ۱۳٩٢/۱٠/٢٦
» پست مدرنیسم در سینمای ایران :: سه‌شنبه ۱۳٩٢/۱٠/٢٤
» ارزش ذاتی هنر (درباره سخنان رییس جمهور پیرامون هنر ارزشی و غیرارزشی) :: شنبه ۱۳٩٢/۱٠/٢۱
» گزارش یک دوران (درباره مستند یک جدایی) :: پنجشنبه ۱۳٩٢/۱٠/۱٩
» تنهای تنهای تنها :: دوشنبه ۱۳٩٢/۱٠/۱٦
» بنیادگرای ناراضی (میرا نایر) :: جمعه ۱۳٩٢/۱٠/۱۳
» سیطره زوال (درباره آسمان زرد کم عمق) :: دوشنبه ۱۳٩٢/۱٠/٩
» اسکار حق مسلم ما است؟ :: جمعه ۱۳٩٢/۱٠/٦
» استرداد :: چهارشنبه ۱۳٩٢/۱٠/٤
» حالا منو می بینی :: دوشنبه ۱۳٩٢/۱٠/٢
» تلاطم (معیار بازی خوب در سینما) :: سه‌شنبه ۱۳٩٢/٩/٢٦
» دیو و دلبر (درباره فیلم 3096 روز) :: دوشنبه ۱۳٩٢/٩/٢٥
» پس از زمین :: شنبه ۱۳٩٢/٩/٢۳
» سقوط کاخ سفید (رولند امریش) :: سه‌شنبه ۱۳٩٢/٩/۱٩
» دانشگاه هیولاها :: جمعه ۱۳٩٢/٩/۱٥
» جنگ جهانی زی :: چهارشنبه ۱۳٩٢/٩/۱۳
» نمایش و نیایش (درباره فیلم سر به مهر) :: جمعه ۱۳٩٢/٩/۸
» جاده خوش‌منظره Scenic Route :: سه‌شنبه ۱۳٩٢/٩/٥
» بلوغ (درباره فیلم ماد) :: پنجشنبه ۱۳٩٢/۸/۳٠
» نقد فیلم یا نقد سینما؟ :: شنبه ۱۳٩٢/۸/٢٥
» سینما به مثابه رسانه در فیلم‌های ایرانی: آینه‌ای در برابر جامعه :: شنبه ۱۳٩٢/۸/۱۸
» درباه سه فیلم: بدن های گرم، واژگون، بهترین پیشنهاد :: سه‌شنبه ۱۳٩٢/۸/۱٤
» احیا (درباره فیلم مارماهی ساخته شوهی ایمامورا) :: شنبه ۱۳٩٢/۸/۱۱
» مقایسه‌ی «راشومون» با منبع ادبی آن :: چهارشنبه ۱۳٩٢/۸/۸
» از زاگرب تا اسکار؛ از فرانسه تا ایران: بالاخره فیلم گذشته ایرانی است یا فرانسوی؟ :: یکشنبه ۱۳٩٢/۸/٥
» سویه های تاریک (درباره فیلم گناهکاران) :: پنجشنبه ۱۳٩٢/۸/٢
» دکتر جکیل و آقای هاید (درباره فیلم مرد یخی/the iceman ساخته آریل ورومن) :: یکشنبه ۱۳٩٢/٧/٢۸
» میلیون ها (دنی بویل) :: سه‌شنبه ۱۳٩٢/٧/٢۳
» درباره سه فیلم وحشت: تطهیر، مجنون، مرده ی شریر :: جمعه ۱۳٩٢/٧/۱٩
» وداع با اسلحه: جنگ ویتنام در سینما؛به مناسبت 35 سالگی فیلم شکارچی گوزن :: دوشنبه ۱۳٩٢/٧/۱٥
» قطار شیانه لیسبون (بیل آگوست) :: پنجشنبه ۱۳٩٢/٧/۱۱
» لنگه کفش های فرهنگی و اسکار (بازخوانی واکنش های معترضانه به انتخاب گذشته) :: چهارشنبه ۱۳٩٢/٧/۱٠
» دربند :: شنبه ۱۳٩٢/٧/٦
» جنایت و مکافات (درباره فیلم خون ساخته نیک مورفی) :: پنجشنبه ۱۳٩٢/٧/٤
» اقتصاد، خانواده، اخلاق : درباره فیلم آربیتراژ / arbitrage :: دوشنبه ۱۳٩٢/٧/۱
» ابتدای راه...(درباره بازگشایی خانه سینما) :: شنبه ۱۳٩٢/٦/۳٠
» گذشته چراغ راه آینده: چه فیلمی به عنوان نماینده ایران برای اسکار مناسب تر است؟ :: دوشنبه ۱۳٩٢/٦/٢٥
» درباره شوالیه تاریکی برمی خیزد :: شنبه ۱۳٩٢/٦/٢۳
» درباره قطار سه و ده به یوما (جیمز منگولد)/سکانس برگزیده :: یکشنبه ۱۳٩٢/٦/۱٧
» سینماگرها فریاد نمی زنند (درباره هیس، دخترها فریاد نمی زنند) :: سه‌شنبه ۱۳٩٢/٦/۱٢
» هذیان :: یکشنبه ۱۳٩٢/٦/۱٠
» وحشت وارونه (درباره هتل ترانسیلوانیا) :: جمعه ۱۳٩٢/٦/۱
» دیالکتیک (درباره فیلم گذشته) :: سه‌شنبه ۱۳٩٢/٥/٢٩
» موقعیت در برابر روایت (درباره تمام مردان شاه ساخته استیون زیلیان) :: سه‌شنبه ۱۳٩٢/٥/٢٢
» فصل برگزیده فیلم پنهان (میشل هانکه) :: دوشنبه ۱۳٩٢/٥/۱٤
» مثلا برای ثبت در تاریخ... :: یکشنبه ۱۳٩٢/٥/۱۳
» روایت نادرست (درباره عوارض جانبی ساخته استیون سودربرگ) :: جمعه ۱۳٩٢/٥/۱۱
» کوزه پیدا باده در وی بس نهان (درباره حذف بخش هایی از واقعیت در آثار فرهادی) :: جمعه ۱۳٩٢/٥/٤
» تعلیق در عمق:روایت در آثار چارلز بنت :: یکشنبه ۱۳٩٢/٤/۳٠
» کلیپ دیدنی سونامی (درباره فیلم ناممکن) :: چهارشنبه ۱۳٩٢/٤/٢٦
» درباره دستور مدیر سازمان سینمایی برای جمع آوری آثار مخملباف از موزه سینما :: دوشنبه ۱۳٩٢/٤/٢٤
» قصه دل انگیز ایمان (درباره زندگی پای) :: جمعه ۱۳٩٢/٤/٢۱
» مصاحبه با اصغر فرهادی درباره فیلم گذشته (روایت، شخصیت و نشانه ها) :: یکشنبه ۱۳٩٢/٤/۱٦
» نقبی به ذهن تاریخی/اجتماعی ما ایرانیان (درباره گذشته اصغر فرهادی) :: دوشنبه ۱۳٩٢/۳/٢٧
» مرد پنگوئنی (درباره فیلم هیچکاک) :: چهارشنبه ۱۳٩٢/۳/۸
» روزنه اخلاقی: فصل برگزیده شاهین مالت :: شنبه ۱۳٩٢/٢/٢۸
» ازدحام، فیس بوک، سینما :: دوشنبه ۱۳٩٢/٢/٢۳
» ترس از خویشتن: درباره سریال مردگان متحرک Walking Dead :: پنجشنبه ۱۳٩٢/٢/۱٩
» قاعده تزاحم (درباره قاعده تصادف) :: سه‌شنبه ۱۳٩٢/٢/۱٧
» عرفان ارتجاعی (درباره رسوایی ده نمکی) :: سه‌شنبه ۱۳٩٢/٢/۱٠
» درباره کاترینا...(یادداشتی بر سکانس برگزیده فیلم پرواز) :: شنبه ۱۳٩٢/٢/٧
» حسرت (درباره سی دقیقه بامداد / کاترین بیگلو) :: سه‌شنبه ۱۳٩٢/٢/۳
» ملومعناگرا (درباره حوض نقاشی) :: جمعه ۱۳٩٢/۱/۳٠
» مروری بر کتاب آندری تارکوفسکی و راهش: تجسم زمان :: یکشنبه ۱۳٩٢/۱/٢٥
» درباره فیلم مردمی شبیه یه ما :: یکشنبه ۱۳٩٢/۱/۱۸
» گسترش سازی ارگانیک (مقایسه بین داستان و فیلمنامه پنجره عقبی) :: یکشنبه ۱۳٩٢/۱/۱۱
» درباره فیلم لینکلن :: پنجشنبه ۱۳٩٢/۱/۸
» صورتی در زیر دارد...(درباره پله آخر) :: دوشنبه ۱۳٩٢/۱/٥
» سکانس برگزیده جانگوی زنجیرگسسته :: یکشنبه ۱۳٩٢/۱/٤
» ... :: شنبه ۱۳٩٢/۱/۳
» تنش، آرامش، تداوم (درباره فیلم عشق میشل هانکه) :: چهارشنبه ۱۳٩۱/۱٢/۳٠
» درباره استخدام وکیل برای محکومیت هالیوود/ ز بیگانه تمنا می کرد... :: دوشنبه ۱۳٩۱/۱٢/٢۸
» روح زمانه (بازخوانی اسکار فرهادی) :: یکشنبه ۱۳٩۱/۱٢/٢٧
» شنیدستم که از راویان کلام...( روایت پردازی در سینمای ایران) :: سه‌شنبه ۱۳٩۱/۱٢/٢٢
» خالی بندی هم حدی دارد! (درباره taken2) :: شنبه ۱۳٩۱/۱٢/۱٩
» درباره عناصر محدودکننده در سینمای ایران و نسبت شان با واقعیت های بیرونی :: دوشنبه ۱۳٩۱/۱٢/۱٤
» گنده گویی :: پنجشنبه ۱۳٩۱/۱٢/۱٠
» منطق به زبان ساده (درباره جایزه اسکار افلک و فرهادی) :: سه‌شنبه ۱۳٩۱/۱٢/۸
» راحتی راستی (درباره فیلم دردسر انحناء) :: دوشنبه ۱۳٩۱/۱٢/٧
» درباره کم رنگی تصویر انقلاب در سینمای ایران :: شنبه ۱۳٩۱/۱٢/٥
» تحول کاغذی (درباره زنگار و استخوان) :: چهارشنبه ۱۳٩۱/۱٢/٢
» آواز زیر دوش (درباره تقدیم به رم با عشق/وودی آلن) :: سه‌شنبه ۱۳٩۱/۱٢/۱
» چند یادداشت جشنواره ای :: دوشنبه ۱۳٩۱/۱۱/۳٠
» یادداشت های جشنواره 4 :: دوشنبه ۱۳٩۱/۱۱/٢۳
» یادداشت های جشنواره 3 :: شنبه ۱۳٩۱/۱۱/٢۱
» یادداشت های جشنواره ای 2 :: چهارشنبه ۱۳٩۱/۱۱/۱۸
» چند یادداشت جشنواره ای :: شنبه ۱۳٩۱/۱۱/۱٤
» حاشیه امن (درباره ضمانت زدایی جشنواره فیلم فجر نسبت به اکران های عمومی) :: چهارشنبه ۱۳٩۱/۱۱/۱۱
» درباره فرانکن وینی (تیم برتون) :: چهارشنبه ۱۳٩۱/۱۱/٤
» مقایسه نقد فیلم مستند و نقد فیلم داستانی :: پنجشنبه ۱۳٩۱/۱٠/٢۸
» درباره آرگو (بن افلک) :: یکشنبه ۱۳٩۱/۱٠/٢٤
» ژاندارک و هشت کوتوله (درباره فیلم سفیدبرفی و شکارچی) :: پنجشنبه ۱۳٩۱/۱٠/٢۱
» درباره مسابقات هانگر - hunger games :: سه‌شنبه ۱۳٩۱/۱٠/۱٩
» یه عاشقانه ساده (درباره جادوی جزیره بل ساخته راب راینر) :: یکشنبه ۱۳٩۱/۱٠/۱٧
» سکانس برگزیده فیلم شک (جان پاتریک شانلی) :: چهارشنبه ۱۳٩۱/۱٠/۱۳
» زندگی عرضی، آرزوی طولی (درباره بی خود و بی جهت) :: شنبه ۱۳٩۱/۱٠/٩
» سکانس برگزیده فیلم نشانی از شر (اورسن ولز) :: شنبه ۱۳٩۱/۱٠/٢
» درباره یکی می خواد باهات حرف بزنه (منوچهر هادی) :: شنبه ۱۳٩۱/٩/٢٥
» منش، برخورد، تحول (درباره شخصیت پردازی فیلمنامه آینه های رو یه رو) :: پنجشنبه ۱۳٩۱/٩/٢۳
» زندگی در دو حرکت (درباره زندگی خصوصی آقا و خانم میم) :: چهارشنبه ۱۳٩۱/٩/٢٢
» درباره غائله های فیلم من مادر هستم :: شنبه ۱۳٩۱/٩/۱۸
» بیگانه زمینی (درباره باران سیاه ریدلی اسکات) - جدول ستاره های آثار اسکات :: یکشنبه ۱۳٩۱/٩/۱٢
» تنزل ژانر (درباره فیلم تنزل یافتگان/demoted) :: شنبه ۱۳٩۱/٩/۱۱
» تعمیق در برابر گسترش (درباره ارتباط فیلم کوتاه با ساحت دین) :: چهارشنبه ۱۳٩۱/٩/۸
» طلا با کمی ناخالصی مس (درباره فیلمنامه بوسیدن روی ماه) :: چهارشنبه ۱۳٩۱/٩/۱
» خیلی دور خیلی نزدیک (درباره فیلم گوش خراش و فوق العاده نزدیک دالدری) :: شنبه ۱۳٩۱/۸/٢٧
» درباره فیلم نورهای قرمز :: پنجشنبه ۱۳٩۱/۸/٢٥
» اخراجی های انتقام جو :: چهارشنبه ۱۳٩۱/۸/٢٤
» از طلیعه تا تفسیر (سکانس برگزیده فیلمنامه تاریخچه خشونت) :: دوشنبه ۱۳٩۱/۸/٢٢
» تعصب، جهل، منافع (درباره سریال هتفیلدها و مک کوی ها) :: سه‌شنبه ۱۳٩۱/۸/۱٦
» جاودانگی ایمان (درباره پرومتئوس ریدلی اسکات) :: سه‌شنبه ۱۳٩۱/۸/٩
» در جست و جوی عدالت (راجر دونالدسون) :: چهارشنبه ۱۳٩۱/۸/۳
» طلایه داران سریال سازی در دوران بعد از انقلاب :: دوشنبه ۱۳٩۱/۸/۱
» HEADHUNTERS :: شنبه ۱۳٩۱/٧/٢٩
» فصل برگزیده عزیز از دست رفته :: یکشنبه ۱۳٩۱/٧/۱٦
» شفاهی کی بود مانند کتبی... :: شنبه ۱۳٩۱/٧/۱٥
» عدول از تقویم، تعهد به تاریخ : جایگاه تاریخ در سینمای علی حاتمی :: چهارشنبه ۱۳٩۱/٧/۱٢
» ژانر جدید، هویت نوین (درباره از کرخه تا راین) :: دوشنبه ۱۳٩۱/٧/۱٠
» زار و افسرده چنین گفت عقاب...* (درباره فیلم عقاب ساخته کوین مک دونالد) :: یکشنبه ۱۳٩۱/٧/٩
» دنیای ماکت ها (درباره بیتل جوس تیم برتون) :: پنجشنبه ۱۳٩۱/٧/٦
» حکایت اسکار و پسرعموی خواهرزن برادرزاده همسایه باجناق :: چهارشنبه ۱۳٩۱/٧/٥
» مرثیه ای برای یک حماسه (درباره سفر به چزابه) :: یکشنبه ۱۳٩۱/٧/٢
» نقض غرض (درباره فیلم خانه امن) :: شنبه ۱۳٩۱/٦/٢٥
» بی خداحافظی :: شنبه ۱۳٩۱/٦/۱۸
» هفتاد خوان رستم :: چهارشنبه ۱۳٩۱/٦/۱٥
» درباره فیلم انگار که آن جا نیستم (as if I am not there ) :: یکشنبه ۱۳٩۱/٥/٢٩
» خلاقیت های پایدار (درباره انتخاب بهترین فیلم های تاریخ سینما) :: چهارشنبه ۱۳٩۱/٥/٢٥
» روح ایمان (درباره فیلم بیداری awakening) :: شنبه ۱۳٩۱/٥/٢۱
» درباره چهار بازی از عزت الله انتظامی :: شنبه ۱۳٩۱/٥/۱٤
» درباره مانیبال (بنت میلر) :: پنجشنبه ۱۳٩۱/٥/۱٢
» یک جنایت ایرانی (درباره خانه پدری و جشنواره ونیز) :: یکشنبه ۱۳٩۱/٥/۸
» عشق، ایمان و اخلاق (درباره عجیب تر از داستان ساخته مارک فورستر) :: شنبه ۱۳٩۱/٥/٧
» چگونگی اقتباس از سرگذشت مقدسان در سینما :: دوشنبه ۱۳٩۱/٥/٢
» اقتدار و آرمان (مقایسه دو فیلم بانوی آهنین (فیلیدا لوید) و بانو (لوک بسون)) :: چهارشنبه ۱۳٩۱/٤/٢۸
» درباره فیلم زن سیاهپوش (جیمز واتکینز) :: شنبه ۱۳٩۱/٤/٢٤
» جهل و ترس (درباره فیلم از تاریکی نترس) :: چهارشنبه ۱۳٩۱/٤/٢۱
» تصنع (درباره آزمایشگاه ساخته حمید امجد) :: دوشنبه ۱۳٩۱/٤/۱٩
» نقطه گسست (فصل برگزیده فیلم سرپیکو ساخته سیدنی لومت) :: شنبه ۱۳٩۱/٤/۱٧
» کمدی تضادها، درام پیوندها (درباره دست نیافتنی ها) :: شنبه ۱۳٩۱/٤/۱٠
» درباره فیلم در سرزمین خون و عسل (آنجلینا جولی) :: شنبه ۱۳٩۱/٤/۳
» حشو زائد (درباره سینمای روشنفکرانه) :: یکشنبه ۱۳٩۱/۳/٢۸
» توالی اطلاعات و حرکات (درباره فیلمنامه مأموریت غیرممکن 4) :: شنبه ۱۳٩۱/۳/٢٠
» فاصله گذاری (سکانس برگزیده فیلم آرتیست/هنرمند) :: چهارشنبه ۱۳٩۱/۳/۱٧
» چهار دوران (درباره داریوش مهرجویی و نارنجی پوش) :: دوشنبه ۱۳٩۱/۳/۸
» صورت های دوگانه (نگاهی به مولفه های مشترک در فیلم های بهمن فرمان آرا) :: یکشنبه ۱۳٩۱/۳/٧
» گنگ خوابدیده (درباره فیلم پناه بگیر ساخته جف نیکولز) :: چهارشنبه ۱۳٩۱/۳/۳
» درباره نیمه ماه مارس (جرج کلونی) :: شنبه ۱۳٩۱/٢/۳٠
» کاشت، داشت، برداشت (درباره فصل دوم سریال امپراتوری بوردواک) :: سه‌شنبه ۱۳٩۱/٢/٢٦
» آینه چون نقش تو بنمود راست (درباره موضوع خیانت در فیلم های ایرانی) :: یکشنبه ۱۳٩۱/٢/٢٤
» خوش خیم (درباره فیلم 50/50) :: جمعه ۱۳٩۱/٢/٢٢
» درباره سینمای کیانوش عیاری :: چهارشنبه ۱۳٩۱/٢/٢٠
» اعتراض نمادین، باور عرفی (درباره حمایت سینماگران ایرانی از مهاجران افغانی) :: شنبه ۱۳٩۱/٢/۱٦
» دوران معصومیت (درباره هوگو ساخته مارتین اسکورسیسی) :: شنبه ۱۳٩۱/٢/٩
» اقتباس آسمانی (درباره اقتباس های سینمایی از قرآن) :: شنبه ۱۳٩۱/٢/٢
» آرامش حقیقت، تنش واقعیت (درباره فیلم خدمتکار/the help) :: شنبه ۱۳٩۱/۱/٢٦
» آیا سینمای ایران، به زبان جهانی دست پیدا می کند؟ :: چهارشنبه ۱۳٩۱/۱/٢۳
» مقایسه رمان و فیلم 1984 (مایکل رادفورد) :: چهارشنبه ۱۳٩۱/۱/۱٦
» درباره فیلم کشتار (رومن پولانسکی) :: سه‌شنبه ۱۳٩۱/۱/۱٥
» فیلمسیاسی (درباره قلاده های طلا) :: شنبه ۱۳٩٠/۱٢/٢٧
» بازرس ژاور به دنبال رابین هود (درباره فیلم in time به موقع) :: دوشنبه ۱۳٩٠/۱٢/٢٢
» پاداش سکوت ( درباره فیلم رانندگی (drive) و نویسنده اش: حسین امینی) :: چهارشنبه ۱۳٩٠/۱٢/۱٧
» زمان علیه زبان (درباره شیرین عباس کیارستمی) :: جمعه ۱۳٩٠/۱٢/۱٢
» موفقیت دراماتیک اصغر فرهادی :: دوشنبه ۱۳٩٠/۱٢/۸
» ایستایی/پویایی (درباره فیلم النا) :: شنبه ۱۳٩٠/۱٢/٦
» در منقبت آجر بالای سر ( درباره مستند خانه من ساخته محسن امیریوسفی) :: چهارشنبه ۱۳٩٠/۱٢/۳
» دو نمایش (درباره فیلم ما یک پاپ داریم ساخته نانی مورتی) :: شنبه ۱۳٩٠/۱۱/٢٩
» گفتمان مرکز و پیرامون (درباره فیلم خیزش سیاره میمون ها ساخته روپرت وایات) :: چهارشنبه ۱۳٩٠/۱۱/٢٦
» سکانس برگزیده انیمیشن داستان اسباب بازی 3 :: شنبه ۱۳٩٠/۱۱/۸
» مواجهه با خویش (درباره فیلم زمین دیگر) :: چهارشنبه ۱۳٩٠/۱۱/٥
» فقدان انگیزه (درباره پوستی که در آن زندگی می کنم/پدرو آلمودووار) :: چهارشنبه ۱۳٩٠/۱٠/٢۸
» کسالت در برابر وحشت: درباره فیلم آپولو 18 :: شنبه ۱۳٩٠/۱٠/۱٧
» الحق لمن غلب؟ :: چهارشنبه ۱۳٩٠/۱٠/۱٤
» سرشت و سرنوشت (درباره فیلم دیوان محاسبات : The Adjustment Bureau) :: شنبه ۱۳٩٠/۱٠/۱٠
» روان/پیچیده (نگاهی به دیالوگ نویسی در فیلم نامه های اصغر فرهادی) :: چهارشنبه ۱۳٩٠/۱٠/٧
» من از بیگانگان هرگز ننالم...( درباره مجموعه فیلم های بیگانه) :: شنبه ۱۳٩٠/۱٠/۳
» رهایی (درباره نیمه شب در پاریس ساخته وودی آلن) :: دوشنبه ۱۳٩٠/٩/٢۸
» جولانگاه جلوه : تصور رواج فساد در بین سینماگران از چه ناشی می شود؟ :: سه‌شنبه ۱۳٩٠/٩/٢٢
» عصاره گفتمان اسپیلبرگ (درباره فیلم سوپر 8 ساخته جی جی آبرامز) :: یکشنبه ۱۳٩٠/٩/٢٠
» بدون نوه ام هرگز (درباره شکارچی شنبه) :: شنبه ۱۳٩٠/٩/۱٩
» نکوهش در قالب ستایش (درباره نامه حاتمی کیا به میرکریمی و طعنه هایش به فرهادی) :: شنبه ۱۳٩٠/٩/۱٢
» یادداشت درباره فیلم کد منبع/Source Code :: چهارشنبه ۱۳٩٠/٩/٩
» فردیت و جمعیت، شناسه و نشانه (درباره مستند گفت و گو با انقلاب/ روبرت صافاریان) :: شنبه ۱۳٩٠/٩/٥
» توالی و توازی (درباره فیلم دیشب ساخته مسی تاج دین) :: شنبه ۱۳٩٠/۸/٢۸
» زمان، تخیل، انتخاب (درباره فیلم آقای هیچ کس ساخته ژاکو ون دورمل) :: چهارشنبه ۱۳٩٠/۸/٢٥
» مکاشفه ( درباره یه حبه قند) :: شنبه ۱۳٩٠/۸/٢۱
» درباره فیلم There be dragons (رولند جافی) :: چهارشنبه ۱۳٩٠/۸/۱۸
» قضا در غزا ( یادداشتی بر فیلم دسیسه گر ساخته رابرت ردفورد) :: شنبه ۱۳٩٠/۸/۱٤
» سیاست به مثابه داستان ( درباره فیلم کارلوس ساخته الیویه آسایاس) :: چهارشنبه ۱۳٩٠/۸/٤
» درباره سریال قتل (the killing): تنش های بیرونی، تعلیق های درونی :: شنبه ۱۳٩٠/٧/۳٠
» یادداشت هایی بر دو انیمیشن: شرکت هیولاها و وال. ای :: شنبه ۱۳٩٠/٧/٢۳
» ذشت ( درباره فیلم ذیبا ساخته الخاندرو گونزالس ایناریتو ) :: شنبه ۱۳٩٠/٧/۱٦
» درباره انیمیشن رنگو (گور وربینسکی) :: یکشنبه ۱۳٩٠/٧/۱٠
» درباره شخصیت توشیرو میفونه در فیلم هفت سامورایی :: جمعه ۱۳٩٠/٧/۸
» کتاب در قاب تصویر ( معرفی کتاب سه فیلم نامه نوشته سعید عقیقی) :: یکشنبه ۱۳٩٠/٧/۳
» درباره فیلم های مرا مجرم بدانید و رأی نهایی (سیدنی لومت) :: چهارشنبه ۱۳٩٠/٦/۳٠
» خیال تخیل ( گفت و گو با بهرام توکلی و یادداشتی درباره این جا بدون من) :: سه‌شنبه ۱۳٩٠/٦/٢٩
» تأثیر نقد فیلم بر مناسبات سینمایی :: شنبه ۱۳٩٠/٦/٢٦
» دختری/پسری با لباس های مردانه/زنانه (درباره شهامت واقعی) :: یکشنبه ۱۳٩٠/٦/٢٠
» نعل وارونه ( درباره انتخاب فیلم ایرانی برای اسکار) :: چهارشنبه ۱۳٩٠/٦/۱٦
» درباره فیلم لانه خرگوش :: یکشنبه ۱۳٩٠/٦/۱۳
» سرقت فرهنگی (درباره نشر غیرقانونی کتاب های مجاز در اینترنت و لوح های فشرده) :: شنبه ۱۳٩٠/٦/٥
» مادرخوانده (درباره فیلم قلمرو حیوانات) :: چهارشنبه ۱۳٩٠/٦/٢
» سیاست نامه (درباره سریال ارتش سری) :: شنبه ۱۳٩٠/٥/٢٢
» میان ماه من تا ماه گردون (درباره انیمیشن من نفرت انگیز) :: دوشنبه ۱۳٩٠/٥/۱٧
» تاریخ و تغییر (درباره سالی دیگر مایک لی) :: سه‌شنبه ۱۳٩٠/٥/۱۱
» جبهه و پشت جبهه (درباره فیلم فصل جادوگر) :: جمعه ۱۳٩٠/٤/۳۱
» در آرزوی حدس ششم: درباره بازداشت پگاه آهنگرانی :: دوشنبه ۱۳٩٠/٤/٢٧
» سینما به مثابه ابزار (درباره کتاب دیکتاتورها و سینما) :: دوشنبه ۱۳٩٠/٤/٢٧
» درباره الی،پیرامون ابی (مقایسه تطبیقی آدم درست را راه بده و اجازه بده وارد شوم) :: سه‌شنبه ۱۳٩٠/٤/٢۱
» حقیقتِ پنهان یک داستان خوب ( درباره سریال امپراتوری بوردواک) :: یکشنبه ۱۳٩٠/٤/۱٩
» منطق جدید ( درباره صحبت های فرج الله سلحشور راجع به فیلم فرهادی) :: چهارشنبه ۱۳٩٠/٤/۱٥
» ارجاع به خود در فرایندی خودویرانگر :: یکشنبه ۱۳٩٠/٤/۱٢
» انبوه کثرت تکرار ( درباره قهوه تلخ) :: جمعه ۱۳٩٠/٤/۱٠
» درباره دو فیلم لطفا مزاحم نشوید و برخورد خیلی نزدیک :: شنبه ۱۳٩٠/٤/٤
» دوئل موقعیتی ( درباره فیلمنامه آن غروب خورشید ساخته تیم اسکاتز) :: شنبه ۱۳٩٠/۳/٢۸
» پارادوکس وودی آلن و پرسونایش :: سه‌شنبه ۱۳٩٠/۳/٢٤
» درباره فیلمنامه مادر ( اثر بونگ جون هو) :: جمعه ۱۳٩٠/۳/٢٠
» فرزند زمانه (درباره مسعود ده نمکی) :: یکشنبه ۱۳٩٠/۳/۱٥
» ادب مرد به ز دولت اوست ( یادداشتی درباره سینمای سیاسی) :: یکشنبه ۱۳٩٠/۳/۸
» غریزه و مرگ ( درباره شیطان پیش از آن که بداند مرده ای؛آخرین فیلم سیدنی لومت) :: یکشنبه ۱۳٩٠/۳/۱
» سکانس طلایی فیلم 127 ساعت :: پنجشنبه ۱۳٩٠/٢/٢٢
» درباره مستند همسفران درباره الی... الی :: دوشنبه ۱۳٩٠/٢/۱٩
» درباره فیلم آخرت(کلینت ایستوود) :: جمعه ۱۳٩٠/٢/۱٦
» پیوستگی و گسستگی(درباره فیلم جک به قایق سواری می رود)من :: شنبه ۱۳٩٠/٢/۱٠
» درباره حمله های اخیر رسانه ای به اصغر فرهادی :: یکشنبه ۱۳٩٠/٢/٤
» بودن یا نبودن ( درباره فیلم سخنرانی پادشاه) :: دوشنبه ۱۳٩٠/۱/٢٩
» درباره سریال قلب یخی :: جمعه ۱۳٩٠/۱/٢٦
» بهشت،برزخ،دوزخ ( درباره فیلم تاریخ خشونت ساخته دیوید کراننبرگ) :: دوشنبه ۱۳٩٠/۱/٢٢
» درباره فیلم مادر و فرزند ساخته رودریگو گارسیا :: جمعه ۱۳٩٠/۱/۱٩
» اخراجی ها و مردم :: جمعه ۱۳٩٠/۱/۱٢
» تا صبح فردا(درباره جدایی نادر از سیمین) :: پنجشنبه ۱۳۸٩/۱٢/٢٦
» خلق جدید ( درباره فیلم پرسه در مه) :: جمعه ۱۳۸٩/۱٢/۱۳
» مثل سینما...( درباره کتاب از کوچه سام؛نوشته هوشنگ گلمکانی) :: دوشنبه ۱۳۸٩/۱٢/٩
» خیر/شر...نگاهی به انیمیشن مگامایند :: جمعه ۱۳۸٩/۱٢/٦
» درباره موفقیت جدایی نادر از سیمین در جشنواره برلین :: دوشنبه ۱۳۸٩/۱٢/٢
» فروخوردگی،فروپاشی(درباره جدایی نادر از سیمین) :: دوشنبه ۱۳۸٩/۱۱/۱۸
» کیمیای اخلاق(درباره طلا و مس) :: سه‌شنبه ۱۳۸٩/۱۱/۱٢
» قاعده بازی(درباره برگزیدگان هیات داوری انجمن منتقدان در چهارمین جشن منتقدان) :: شنبه ۱۳۸٩/۱۱/٩
» سکانس طلایی جزیره شاتر :: شنبه ۱۳۸٩/۱۱/٢
» صندلی رو به پنجره: درباره فیلم پیکاک(Peacock) :: دوشنبه ۱۳۸٩/۱٠/٢٧
» فضای بسته، ذهن باز ( درباره فیلم آزمون) :: شنبه ۱۳۸٩/۱٠/٢٥
» تعلیق بی پایان ( درباره فیلم تلقین) :: سه‌شنبه ۱۳۸٩/۱٠/٢۱
» مصادره به مطلوب ( درباره تحلیل های حسن عباسی راجع به درباره الی...) :: پنجشنبه ۱۳۸٩/۱٠/٩
» بودن یا نبودن( درباره فیلم بیدار شو آرزو) :: یکشنبه ۱۳۸٩/۱٠/٥
» زهرمارنامه : تحلیل های بخش های خبری سیما در مورد مختارنامه :: جمعه ۱۳۸٩/۱٠/۳
» واژه ، سلاح من است(درباره فیلم مناظره کنندگان بزرگ) :: پنجشنبه ۱۳۸٩/٩/٢٥
» تراژدی الهی (رد پای حماسه عاشورا در سینمای ایران) :: چهارشنبه ۱۳۸٩/٩/۱٧
» فردیت و جمعیت ؛ عطوفت و سیاست(درباره فیلم ایستگاه آخر اثر مایکل هافمن) :: یکشنبه ۱۳۸٩/٩/۱٤
» قهرمان و کشمکش هایش ( درباره سریال مختارنامه) :: پنجشنبه ۱۳۸٩/٩/۱۱
» جنایت و حقیقت: درباره فیلم کاتین آندری وایدا :: جمعه ۱۳۸٩/٩/٥
» ای تشنه عشق روی دلبند...* :: سه‌شنبه ۱۳۸٩/٩/٢
» لابیرنت سیاه ( درباره فیلم کیفر ساخته حسن فتحی) :: شنبه ۱۳۸٩/۸/٢٩
» نگاهی به سه گانه ی «اثر پروانه ای» :: جمعه ۱۳۸٩/۸/٢۸
» گزارش مستندی از فضا و قدرت(درباره فیلم منطقه 9) :: دوشنبه ۱۳۸٩/۸/٢٤
» سردرد و دردسر(مختصری درباره سینمای سیاسی در ایران) :: شنبه ۱۳۸٩/۸/٢٢
» در دلم زین خنده ظنی اوفتاد...(درباره بی تناسبی وفور فیلم های کمدی با جو جامعه) :: دوشنبه ۱۳۸٩/۸/۱٧
» گنگ خوابدیده( نیویورک از جزء به کل) :: جمعه ۱۳۸٩/۸/۱٤
» هزار و یک شب (درباره علی حاتمی و هزاردستانش) :: دوشنبه ۱۳۸٩/۸/۱٠
» آه که این پنجره هست حجابی عظیم...(درباره فیلم تاوان) :: شنبه ۱۳۸٩/۸/۸
» درباره اقتباس از قصص قرآن ...و ملک سلیمان :: یکشنبه ۱۳۸٩/۸/٢
» دسته چاقو: بررسی ابتذال در سینمای اصلاحات و سینمای کنونی :: شنبه ۱۳۸٩/۸/۱
» تعلیق ( تصویر طبقه متوسط در سینمای ایران) :: پنجشنبه ۱۳۸٩/٧/٢٩
» وقتی ئی تی بیگانه می شود( درباره فیلم پیوند) :: دوشنبه ۱۳۸٩/٧/٢٦
» سینمای ایران و موضوع زیارت مرقد امام هشتم :: جمعه ۱۳۸٩/٧/٢۳
» کوری ( مقایسه تطبیقی رمان و فیلم نامه) : درام فدای تمثیل :: سه‌شنبه ۱۳۸٩/٧/٢٠
» ماهیت های یگانه (درباره فیلم تسلیم) :: یکشنبه ۱۳۸٩/٧/۱۸
» جادوگران سیاست(درباره نویسنده پس پرده رومن پولانسکی) :: پنجشنبه ۱۳۸٩/٧/۱٥
» ما که با فرهاد و مجنون سیر هامون کرده ایم :: دوشنبه ۱۳۸٩/٧/۱٢
» فاما الزبد فیذهب جفائاً... :: دوشنبه ۱۳۸٩/٧/۱٢
» مروری بر شخصیت مک مورفی در فیلم نامه دیوانه از قفس پرید :: جمعه ۱۳۸٩/٧/٩
» غبار دریا :: سه‌شنبه ۱۳۸٩/٧/٦
» نشانه‌های آرامش‌بخش(مروری بر بازتاب تصویر استخاره در سینما) :: یکشنبه ۱۳۸٩/٧/٤
» جدایی اصغر از...؟ :: جمعه ۱۳۸٩/٧/٢
» گمشده در بهشت ( استخوان های دوست داشتنی) :: سه‌شنبه ۱۳۸٩/٦/۳٠
» ساب ژانر تبعات جنگ در سینمای ایران :: یکشنبه ۱۳۸٩/٦/٢۱
» درباره نقد فیلم و بهترین فیلم های ایرانی و خارجی :: جمعه ۱۳۸٩/٦/۱٢
» تصویر شهر در سینمای ایران :: سه‌شنبه ۱۳۸٩/٥/٢٦
» تصویر مناسک در سینما: روح عبادت یا نشان سیاست؟ :: یکشنبه ۱۳۸٩/٥/٢٤
» داستان آفرینش :: سه‌شنبه ۱۳۸٩/٥/۱٩
» یک تراژدی ایرانی :: یکشنبه ۱۳۸٩/٥/۱٧
» منشور حبس شدگی :: شنبه ۱۳۸٩/٥/٩
» چرا در سینمای ایران ژانر علمی تخیلی وجود ندارد؟ :: سه‌شنبه ۱۳۸٩/٥/٥
» لب تشنگان و از چشمه برگشتگان :: جمعه ۱۳۸٩/٥/۱
» جنایت و مکافات :: دوشنبه ۱۳۸٩/٤/٢۸
» بای بسم الله :: سه‌شنبه ۱۳۸٩/٤/٢٢